powrót
Stanowisko

Kierowniczka / Kierownik Sekcji Ewidencji i Ruchu Zbiorów

Umowa
etat
Miasto
Warszawa
Województwo
Mazowieckie
Wykształcenie
wyższe
Czas trwania oferty

28.04 12.05

Słowa kluczowe
  • Muzeum

Opis stanowiska

Nr referencyjny: DZ/KSERZ

Podstawowe obowiązki:

• kierowanie pracą Sekcji Ewidencji i Ruchu Zbiorów, w tym planowanie, organizacja i nadzór nad realizacją zadań oraz zarządzanie budżetem sekcji;

• koordynowanie procesów ewidencji i dokumentacji zbiorów muzealnych i archiwalnych, obejmujących m.in. ich przechowywanie, lokalizowanie, znakowanie, przemieszczanie, wypożyczanie i reinwentaryzację;

• nadzór nad funkcjonowaniem systemu Elektronicznej Ewidencji Zbiorów – w tym aktualizacją danych, zarządzaniem słownikami i uprawnieniami użytkowników oraz współpraca przy jego rozwoju;

• udział w pracach Komisji Nabytków, nadzór nad prawidłowym procesem nabywania, prowadzenia ewidencji i dokumentacji dot. pozyskiwania zbiorów;

• monitorowanie warunków przechowywania, transportu zbiorów oraz organizacja prac w muzealnych magazynach zbiorów;

• opracowywanie katalogu naukowego zbiorów, zgodnie z przyjętymi procedurami, w ramach Inwentarza Elektronicznego Zbiorów w tym m. in.: opracowywanie naukowe i katalogowanie obiektów, prowadzenie kwerend i badań proweniencyjnych, a także aktualizacja dokumentacji zbiorów;

• współpraca z krajowymi i zagranicznymi instytucjami kultury i nauki w zakresie wymiany informacji, ewidencji, badań i prezentacji zbiorów;

• udział w projektach wystawienniczych, związanych z działalnością naukową i badawczą, seminariach naukowych i konferencjach oraz w przygotowywaniu materiałów do publikacji;

• sporządzanie zestawień i analiz dotyczących zbiorów oraz dbałość o zgodność działań sekcji z obowiązującymi przepisami prawa i wewnętrznymi procedurami;

Wymagania

• wykształcenie wyższe magisterskie w zakresie nauk humanistycznych (preferowane: historia XIX–XX w., archiwistyka, historia sztuki, kulturoznawstwo, judaistyka);
• minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku oraz w zarządzaniu zespołem;
• bardzo dobra znajomość przepisów prawa dotyczących pozyskiwania, ewidencjonowania i obiegu zbiorów;
• doświadczenie w ewidencji i opracowaniu zbiorów muzealnych lub archiwalnych;
• znajomość zasad bezpieczeństwa i ochrony zbiorów;
• bardzo dobra znajomość standardu zarządzania zbiorami muzealnymi SPECTRUM 4.0;
• doświadczenie w pracy z elektronicznymi systemami ewidencji zbiorów;
• znajomość języka polskiego na poziomie C2 oraz angielskiego na poziomie co najmniej B2;
• umiejętność planowania, kosztorysowania oraz zarządzania zespołem i czasem;
• biegła obsługa MS Office, w szczególności Excel;
• doświadczenie w pracy w bazach danych do zarządzania zbiorami muzealnymi;
• umiejętność pracy samodzielnej oraz pracy w zespole;
• umiejętność planowania i organizowania pracy własnej, samodzielność oraz zaangażowanie;
• dokładność, skrupulatność w wykonywaniu powierzonych obowiązków;
• zdolność adaptacyjna, otwartość na nowe wyzwania;
• motywacja do rozwoju zawodowego poprzez zdobywanie nowych doświadczeń;
• wysoka kultura osobista i wysoko rozwinięte zdolności interpersonalne (otwartość, komunikatywność).

Mile widziane:

• wykształcenie specjalistyczne podyplomowe w zakresie muzealnictwa, zarządzania kulturą lub archiwistyki;
• znajomość historii i kultury żydowskiej;
• znajomość jęz. hebrajskiego, jidysz, francuskiego lub niemieckiego.

Oferujemy

Oferujemy:

• umowę o pracę w wymiarze pełnego etatu;
• pracę w zaangażowanym, zmotywowanym i wspierającym zespole;
• możliwość rozwoju zawodowego;
• atrakcyjny pakiet benefitów;
• możliwość pracy zdalnej przez minimum 1 dzień w tygodniu;
• dogodną lokalizację biura- muzeum w centrum Warszawy.

Warunki aplikowania

CV prosimy przesyłać na adres: rekrutacja@polin.pl do 12.05.2025 r.
W tytule wiadomości proszę podać nr referencyjny: DZ/KSERZ

Jesteśmy pracodawcą otwartym na różnorodność. Osoby ze szczególnymi potrzebami prosimy o wskazanie w CV preferowanej formy komunikacji.

Informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi na podstawie przesłanych aplikacji kandydatkami/kandydatami.
Podczas pierwszej rozmowy rekrutacyjnej udzielamy informacji na temat poziomu wynagrodzenia na danym stanowisku.

Prosimy o umieszczenie w zgłoszeniach klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesów rekrutacyjnych, prowadzonych zarówno obecnie, jak też w przyszłości. Zgoda została wyrażona przeze mnie w trybie zapisów art. 7 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego RODO”.

Pracuj w kulturze nie odpowiada za ewentualne błędy w ogłoszeniu.