STANOWISKO DS. WYPOŻYCZEŃ ORAZ DOKUMENTACJI ZBIORÓW MUZEALNYCH
Opis stanowiska
Muzeum Fotografii w Krakowie, instytucja poświęcona ochronie, dokumentowaniu i popularyzowaniu dziedzictwa fotograficznego, ogłasza nabór na stanowisko ds. wypożyczeń zbiorów muzealnych i dokumentacji zbiorów muzealnych.
Do głównych obowiązków na stanowisku ds. wypożyczeń oraz dokumentacji zbiorów muzealnych będzie należało m.in.:
• koordynacja krajowych i zagranicznych wypożyczeń zbiorów muzealnych, w tym:
- współpraca z kuratorami i działem konserwacji przy opiniowaniu wniosków o wypożyczenia i przygotowaniu obiektów do wypożyczeń,
- prowadzenie ewidencji wypożyczeń w systemie muzealnym,
- gromadzenie dokumentacji wypożyczeń (uzyskiwanie wymaganych zgód, przygotowywanie umów, protokołów…),
- koordynacja i piecza nad organizacją transportu,
- monitorowanie prawidłowości realizacji umowy przez stronę biorącą i terminowego zwrotu obiektu,
• prowadzenie prac merytorycznych związanych z działalnością podstawową Muzeum (dokumentacją zbiorów muzeum).
Wymagania
Wymagania podstawowe:
• wykształcenie wyższe humanistyczne II stopnia (preferowane studia z zakresu: historii, historii sztuki, ochrony dóbr kultury, muzealnictwa),
• znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym swobodną komunikację pisemną i ustną,
• dobra znajomość obsługi komputera, pakietu MS Office oraz dokumentów Google,
• umiejętność podstawowej analizy przepisów prawa, redagowania dokumentów (umów, protokołów, pism urzędowych…),
• komunikatywność,
• sumienność, samodzielność i dobra organizacja pracy oraz umiejętność wyznaczania priorytetów,
• zaangażowanie i umiejętność pracy w zespole, elastyczność i dyspozycyjność, otwartość na nowe wyzwania.
Mile widziane:
• doświadczenie w pracy w muzeum, znajomość podstawowych procedur związanych m.in. z ruchem obiektów oraz programów bazodanowych do ewidencji zbiorów muzealnych,
• znajomość zasad ewidencjonowania i opracowywania naukowego zbiorów muzealnych, umiejętność wyszukiwania informacji oraz pisania tekstów popularnonaukowych i naukowych,
• znajomość historii fotografii,
• znajomość prawa muzealnego i prawa autorskiego (podstawowe zagadnienia),
• znajomość zasad digitalizacji obiektów zabytkowych oraz obróbki cyfrowej zdjęć,
• znajomość rynku usług transportu i ubezpieczeń dzieł sztuki.
Oferujemy
Oferujemy:
• pracę w dynamicznie rozwijającej się instytucji kultury,
• zatrudnienie w ramach umowy o pracę,
• możliwość rozwijania kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach, kursach,
• możliwość rozwoju zawodowego i zdobycia unikatowego doświadczenia,
• współpracę w prężnie działającym, wykwalifikowanym zespole
Dodatkowe informacje
Warunki aplikowania
Zgodnie z wymogami wewnętrznymi nabór ma charakter trzyetapowy:
I ETAP – polega na sprawdzeniu wymagań podstawowych w oparciu o nadesłane zgłoszenia wraz z niezbędnymi załącznikami.
Na rozmowę kwalifikacyjną zostaną zaproszeni tylko kandydaci_tki wybrani w trakcie I etapu rekrutacji.
II ETAP – rozmowa kwalifikacyjna.
Do III etapu zostaną zaproszeni tylko kandydaci_tki wybrani w ramach II etapu rekrutacji.
Wymagane dokumenty
Do konkursu może przystąpić kandydat_tka, który_a złoży następujące dokumenty:
1. CV oraz list motywacyjny,
2. kserokopie dodatkowych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i doświadczenie (najważniejsze i wybrane przez kandydata_tkę).
VII. Termin, miejsce, i sposób składania dokumentów w ramach procesu rekrutacji
1. Termin: do dnia 04.06.2025 r.
2. Miejsce: Sekretariat Muzeum Fotografii w Krakowie ul. Rakowicka 22A, 31-510 Kraków.
3. Sposób składania dokumentów: w zamkniętej kopercie z adnotacją „Oferta na stanowisko ds. wypożyczeń oraz dokumentacji zbiorów w Muzeum Fotografii w Krakowie” lub drogą elektroniczną na adres email: sekretariat@mufo.krakow.pl z tytułem maila: Nabór na stanowisko ds. wypożyczeń oraz dokumentacji zbiorów.
4. Zgłoszenia, które wpłyną po upływie wskazanego terminu lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
Informacje dodatkowe
1. Informacja o wyniku naboru będzie ogłoszona na stronie BIP Muzeum, a zatem odpowiedzi negatywne nie będą udzielane.
2. Organizator zastrzega sobie prawo odwołania lub przedłużenia procedury naboru w każdym terminie.
3. Organizator zastrzega sobie prawo kontaktu z wybranymi kandydatami_kami.
4. Organizator zastrzega sobie prawo niewybrania żadnego_j z kandydatów_ek.
Dane zbierane są dla potrzeb procesu rekrutacji. Kandydat_ka ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawienia.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Fotografii w Krakowie z siedzibą przy ul. Rakowickiej 22A. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna na: https://mufo.krakow.pl/rodo
Pracuj w kulturze nie odpowiada za ewentualne błędy w ogłoszeniu.